Route 36

De term GVB verdwijnt en Route 36, kort R36, is nu het nieuwe traject dat een beginnende golfer gaat volgen om uiteindelijk Hcp 36 te behalen.

Het traject omvat het doorlopen van een aantal stappen, “Badges”, die de speler in staat stelt om zijn vooruitgang op een leuke manier te volgen. De speler moet zijn of haar kennis en vaardigheden voor theorie en praktijk aantonen, zal toegang krijgen tot een parcours en zijn handicap kunnen aantonen met scores.

Met Route 36 zullen een aantal badges behaald moeten worden. Een aantal badges kunnen door de speler zelf behaald worden (‘self-assessment’), maar voor andere badges is er eveneens nog een controle door de club voorzien.

R36 biedt een overzicht voor de speler en heeft als doel om spelenderwijs door te groeien naar handicap index 36. De meerwaarde zit hem in het badges-systeem dat de club toelaat om de starters eenvoudig op te volgen: wanneer zijn ze gestart, hebben ze al een badge gehaald, enz….

Badges: De speler moet zijn of haar kennis en vaardigheden voor theorie en praktijk aantonen via een badges-systeem. Hij zal toegang krijgen tot het parcours en zijn HCP kunnen aantonen met scores. Een aantal badges kunnen door de speler zelf behaald worden (self-assesment), maar voor andere badges is er eveneens nog een controle door de club voorzien. Dit systeem is een leuke manier om je vooruitgang op te volgen.

• HCP 54: Welkomstbadge vanaf het moment men lid wordt. De speler installeert de BEgolf-app en kan er inschrijven in de actitviteiten.
  • Golfregels en etiquette: elke maand wordt een uiteenzetting gegeven over de golfregels en -etiquette. Deelname is verplicht alvorens de theorieproef af te leggen. Inschrijven is noodzakelijk. Ofwel via i-golf ofwel via mail naar info@golfclubbeveren.be. De Powerpoint presentatie die gebruikt wordt tijdens deze uiteenzetting vind je op de website onder Leden – R36.
  • Theorie: Het behalen van de theorie badge bestaat uit een gedeelte zelf te oefenen in de BEgolf-app en door hierbij minimaal 1 test af te leggen met 30 vragen met een score van minimaal 24/30. Dezelfde score moet minimaal behaald worden bij de test op de club. Maandelijks wordt een theorieavond georganiseerd ter ondersteuning en verduidelijking. Deze is verplicht 1 x te volgen vooraleer men kan deelnemen aan de theorieproef.
  • Wie geslaagd is voor de theoretische proef en de halve skills badge heeft behaald, mag onder begeleiding van een buddy of onder het toeziend oog van een speler met WHS hcp 36 (of lager) op de Compact Course.
    Voor het behalen van de halve skills badge zijn een aantal oefeningen voorzien met een minimale totaalscore van 14/25, zelf te oefenen of bij een pro. De behaalde scores dien je zelf in te geven in de BEgolf-app. Zo verkrijg je een halve skills badge.
  • HCP 53:  Na het behalen van een 16 puntenkaart met een buddy of lid met WHS hcp 36 (of lager) krijg je hcp 53 en kan je zelf tee-times boeken om vrij te oefenen op de compact course. Samen met hcp 53 ontvangt u de full skills badge.
  • HCP 52: Na een extra 20 puntenkaart op de compact course krijg je hcp 52. Vanaf dan mag je onder begeleiding van een lid met WHS hcp 36 (of lager) of een buddy oefenen op de 9 holes.
  • HCP 51: Na het behalen van een 17 puntenkaart op de 9 holes, verkrijg je handicap 51 en kan je meedoen met de baanproef. Ook hier inschrijven via BEgolf-app
  • HCP 50: Wie geslaagd is voor de baanproef (dwz. min18 punten) ontvangt de ‘On the course’ badge en handicap 50 of minder.

Buddy’s invite

Om met een buddy op het terrein te gaan, vind je in BEgolf – kalender onze vaste buddymomenten “Buddy invite”.
Die gaan door zowel op de Compact voor de hcp 54 en 53 (resp. 16- en 20- puntenkaart) als op de 9 holes voor de hcp 52 (17 puntenkaart) en 51 (oefenen baanproef)

• Wintermaanden November tot Maart: vaste buddy momenten op Compact en 9 holes 2 maal per maand in het weekend, inschrijven via BEgolf-App
  • Zomermaanden April tot Oktober: vaste buddymomenten op Compact 2 maal per maand in het weekend en op de 9 holes 1 maal per maand op een avond in de week  afhankelijk van de zomerkalender en in functie van de R36-baanproef. Inschrijven van BEgolf-App.

Kijk regelmatig op onze BEgolf – kalender voor inschrijvingen en verder info!

WEERTIP: Check de baanstatus op https://www.golfclubbeveren.be door links bovenaan op het groene + teken te klikken. Daar kan je de baanstatus zien. Wedstrijden, activiteiten en tee-times kunnen enkel doorgaan als de baan OPEN is.

Behalen ‘On the course badge’ voor 6 tot 14-jarigen

Wat na het behalen van de On the Course badge

• Iedere maand, het weekend na de baanproef, staat een beginnerswedstrijd (= rabbit wedstrijd) op de golfkalender.
    Dames en heren met hcp 50 tem 46 mogen ook deelnemen aan niet-rabbitwedstrijden, maar dan enkel 9 holes tornooien.
  • Vanaf handicap 45 mag men deelnemen aan de meeste 18 holes wedstrijden.  Er zijn jaarlijks wel enkele uitzonderingen met hcp-beperking (bvb strokeplay wedstrijden, Beker van Vlaanderen …).  Deze worden ook zo genoteerd op de kalender.
  • Voor dames is er een wekelijkse wedstrijd op dinsdag – de Ladies Day.
  • Vanaf de leeftijd van 50 jaar wordt men in de golfsport “Senior” en kan men inschrijven voor de wedstrijden op donderdag, de Seniors Day. Tot nader order is de Seniors day ingedeeld in een voormiddag- en een namiddagsessie.
  • Heren kunnen tenslotte ook nog meedoen met de maandelijkse Men’s Day voor 18 of 9 holes wedstrijd volgens de regels hierboven
  • Afslagplaatsten: zie sportreglement onder Leden – Algemeen (Art 27.3)

Voor meer info kan u steeds terecht bij:

De verantwoordelijke Rabbits en Buddies
Nele Verniers