G-GOLF

G-golf is golf voor mensen met een beperking of mensen die revalideren. De golfsport leent zich uitstekend om  mensen met een beperking met en tegen elkaar te laten spelen.  We zijn fier op de betrokkenheid en de voortrekkersrol van Golfclub Beveren bij het G-golfproject.

Inclusieve G-golfwedstrijd met gemengde flights valide spelers en G-golfers

Gastronomisch arrangement bestaat uit:

Spaansbergvarken met warme groenten, crème van wortel, fin champagne saus en kroketten

Of

Gebakken zalm met warme groenten, crème van wortel, witte wijn saus en puree

Drankje naar keuze (frisdrank, warme drank, huiswijn)  inbegrepen voor 20 €uro

Geef je keuze en aantal personen voor dit arrangement ook door op het mailadres wedstrijden@golfclubbeveren.be. Betaling ter plaatse in restaurant “Hole 10” op golfclub Beveren.

Laat er ons een gezellige dag en de start van een mooi seizoen van maken!

G-golf doet je handicap vergeten

G-golf groeit en bloeit!

Een beperking heb je meestal voor het leven, net als de golfhandicap (of golfindex).

Maak kennis met de golfsport, als revalidatie, of als ontspanning, voor jong en oud.

De jongste G-golfer is 12 jaar, de “iets” minder jonge 67!

G-golfers spelen ondertussen met de wereldberoemde professionele golfers samen op grote tornooien.

G-golf momenten lente 2024

Onze G-golflessen op zaterdag voor starters zijn gratis. Voor iedereen ongeacht welke beperking die medisch vastgesteld is (fysiek, auditieve, of visuele handicap, autismespectrumstoornis, downsyndroom,…).

• Zaterdag 23 maart 14u -15u
  • Zaterdag 20 april 14u – 15u
  • Zaterdag 25 mei 14u – 15u
  • Zaterdag 22 juni 14u – 15u

Golfmateriaal en een “paragolfer “ (=aangepaste rolstoel) staan ter beschikking, net als onze pro Patsy.

Dankzij kleine en vooral juiste golf-oefeningen begeleidt Patsy al jaren mensen met een beperking.

Ervaren G-golfers, die geen lid zijn van de club, zijn welkom en betalen slechts 10€ per les (inschrijven via I-golf).

Lidmaatschap

Van zodra de golfmicrobe je echt te pakken heeft en je wil met deze sport verder gaan, kan je een starterslidmaatschap aanvragen bij onze golfclub.

Het samenzijn in de buitenlucht met zowel valide als mindervalide medespelers bevordert de sociale integratie en draagt op positieve wijze bij aan de levenskwaliteit.

Dankzij het golfhandicap-systeem wordt er rekening gehouden met het spelniveau van elke speler.

De golfsport leent zich uitstekend voor mensen, die een verschillend golfniveau hebben, met elkaar te laten spelen.

Golf speel je in een groene, rustige omgeving en is daardoor een ideale sport.  En haalbaar voor iedereen met een beperking .

Kampioenschap G-golf 2023

Kom jij ook?

Geef ons een seintje welke zaterdag je wenst te komen zodat onze Pro Patsy voor jou klaarstaat.

patsy@vanbaarle.be

g-golf@golfclubbeveren.be

G-Golf

Een inclusieve club

waar iedereen welkom is

Wedstrijden 2024:

Zondag 24/03/24 G-golf start dag op Golfclub Beveren

Neem ook een kijkje in dit filmpje. Materiaal en een “Paragolfer “ staan ter beschikking, net als onze pro Patsy.

Voor meer  info kan u terecht bij:

Patsy van Baarle – Golf Vlaanderen headcoach G-Golf regionaal – patsy@vanbaarle.be
Paul Nuyens – G-Golfcomité – g-golf@golfclubbeveren.be
Bart van den Eede – manager Golfclub Beveren – manager@golfclubbeveren.be

Golfinitiaties G-Golf

Laureaten van Vlaams en Waals Kampioenschap G-Golf

De wedstrijd werd gespeeld op L’Empéreur. Senne was tweede in de Strokeplay Nett, proficiat!

EUROPEAN TEAM CHAMPIONSHIP FOR GOLFERS WITH DISABILITY

Koksijde – 2022

Onze g-golfer Senne Nuyens en onze pro Patsy waren alvast van de partij:

Senne vertegenwoordigde naast België ook Golfclub Beveren

Patsy was KBGF-coach tijdens het ganse EK

Dit EK G-golf ging voor het eerst door in België!

Koksijde Golf ter Hille ontving van 9-11 juni de Europese top in G-golf. Tal van Europese landenteams kwamen naar onze kust om te strijden voor de titels Europees Kampioen en Nations Cup winnaar.

In teams van 4 spelers werden verschillende spelformules gespeeld: foursomes op donderdag, greensomes op vrijdag en singles op zaterdag.

België vaardigde 2 teams af, namelijk ééntje in elke categorie:

Team 1 / European Team Championship (coach Diego Garcia) à zij werden 9e!

1. Adem Whabi
  2. Bérénice Thiran
  3. Ronny Verelst
  4. Graham Freeman

Team 2 / European Nation's Cup: (coach Patsy Van Baarle ) à GEWONNEN!

1. Peggy Gijsels
  2. Jules Hallez
  3. Liliane Cambré
  4. Senne Nuyens

START-TO-G-GOLFDAG

Onder het motto ‘G-Golf doet je handicap vergeten’

organiseerden we op 30/4/2022 een Start to G-Golf-dag.

©Gratis kennismakingsdag voor mensen met een beperking (fysieke, auditieve of visuele handicap, autismespectrumstoornis, downsyndroom, … ), ongeacht de leeftijd.

©De golfbaan is een prikkelarme omgeving waardoor golf een perfecte sportbeoefening is.  Mensen met een beperking zullen die dag een sport ervaren waarvan ze dachten dat ze ze niet zouden kunnen spelen.

BEDANKT